Kristoffers blogg


 

Siewert Öholm är ute och dummar sig igen

Den förvirrade äldre mannen Siewert Öholm har nu bestämt sig för att tillsammans med religionsvänliga tv-bolaget Fox starta en europeisk, kristen tv-kanal. Enligt Öholm vänder man sig till muslimhatande, homofobiska abortmotståndare. Okej, min dragning på det hela, men det är i princip det han säger i sitt uttalande. Även Ulf Ekman från Livets Ord kommer att vara med på ett hörn.

Bra där, Öholm, detta är precis vad Sverige och världen behöver. Det räcker inte med att ni får ha gudstjänster i tv, tvärsemot alla sekulära tankar, utan nu ska ni ha en egen tv-kanal också? Well, jag antar att du är så bedrövad över att ett vidskepligt monster äntligen har försvunnit från tronen i USA att du måste ta till detta drastiska steg.



 
 
Kommentarer:

Men lilla Kristoffer Resumé skriver att Öholm förklarade att kanalen ska vända sig till ”kristna värdekonservativa som inte gillar att man bränner ner ICA-butiker, samkönade äktenskap, som tycker man ska vara försiktig med aborter och som är för Israel”.

Du skriver "Enligt Öholm vänder man sig till muslimhatande, homofobiska abortmotståndare". Inte bara är detta förtal utan också ett intressant avslöjande om ditt eget förakt mot muslimer.

Säg till när du förstår och försök undvika dessa pinsamma misstag i framtiden, för ditt eget bästa.

MVH

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 11:47 #

Nu ska vi se här, lilla Linus.

"som är för Israel" = muslimhatande
"samkönade äktenskap" = homofobiska
"vara försiktig med aborter" = abortmotståndare

Eller menar du på allvar att du inte kan läsa eller förstå vad som verkligen står?

Läs om, läs rätt och tänk till.

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 11:52 #

Intressant... du menar alltså att är man pro Israel är man anti muslimer? Det var det löjligaste! Var finner du belägg för det? Läs på innan du uttalar dig.

I Israel bor ca 7,28 miljoner människor, av vilka de flesta är judar men i landet bor även många andra etniska grupper, inklusive en stor mängd arabiska medborgare, liksom många religiösa grupper, inklusive muslimer, kristna, druser, samaritaner och andra.

Att säga att pro Israel är samma som anti muslimer är lika sant som att säga att pro Sverige är anti muslimer.

Tyvärr du förlorar. Din ignorans och okunskap biter dig i arslet. Läs på och varför inte besök landet som vissa andra gör innan de yttrar sig.

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 12:05 #

Du är medveten om att det finns två olika stater som båda vill ha samma geografiska land? Palestina och Israel. Båda anser bl a att deras religion hävdar att landet är deras (ett utmärkt exempel på hur religion förgiftar samhället).

Det är klart att det bor judar i Palestina och muslimer i Israel, men det är ju endast ytterst små minoriteter.

Muslimerna vill att Palestina ska bli ett riktigt land och judarna vill ha kvar Israel. Det bästa vore ju om Palestina och Israel kunde samexistera, sida vid sida, utan krig och bråk.

Varje förnuftig människa inser att detta är en oerhört svår fråga och att det inte finns någon sida som har rätt i konflikten. Därför är det givetvis bäst om båda staterna kan existera.

Om man är pro-Israel visar det att man är lika fundamentalistisk som ärke-religiösa Hamas. Att vara pro-Israel-och-Palestina är - givetvis - det enda rätta för alla.

Förstår du inte nu förstår du nog dessvärre aldrig.

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 12:33 #

För det första förstår jag inte varför du och så många andra i Sverige idag känner så stort behov av att så fascistiskt och kränkande uttala sig så nedlåtande om folks person bara för att de tycker något annat än en själv. Det om något är pinsamt och något som fögiftar samhället betydligt mer än religion.

Jag vill också passa på att (grundat på ren fakta) rätta dina påståenden:

"Du är medveten om att det finns två olika stater som båda vill ha samma geografiska land? Palestina och Israel. Båda anser bl a att deras religion hävdar att landet är deras (ett utmärkt exempel på hur religion förgiftar samhället)."

FEL. Ingen anser att deras religion hävdar att landet är deras (vad betyder det ens??). De hävdar att historien ger dom rätt till landet. De hävdar att då båda var där först vilket paradoxalt nog är sant då båda folkgrupperna och faktiskt båda religionerna härstammar från samma person, dvs Abraham som man tror var bosatt någonstans i området där staten Israel ligger idag.

"Det är klart att det bor judar i Palestina och muslimer i Israel, men det är ju endast ytterst små minoriteter."

FEL. Muslimerna är inga minoriteter i Israel. Läs på.
Och faktum är att många muslimer och araber hellre
bor i Israel än i ett palestina.

"Muslimerna vill att Palestina ska bli ett riktigt land och judarna vill ha kvar Israel. Det bästa vore ju om Palestina och Israel kunde samexistera, sida vid sida, utan krig och bråk."

Både rätt och fel.

"Varje förnuftig människa inser att detta är en oerhört svår fråga och att det inte finns någon sida som har rätt i konflikten. Därför är det givetvis bäst om båda staterna kan existera."

FEL. Palestina är inte och har aldrig varit en stat.

"Om man är pro-Israel visar det att man är lika fundamentalistisk som ärke-religiösa Hamas. Att vara pro-Israel-och-Palestina är - givetvis - det enda rätta för alla."

OH SÅ FEL. Du säger till och med emot dig själv i detta påstående. Du säger att det är illa att vara pro-Israel samtidigt som du säger att den enda vettiga är att vara pro-Israel-och-Palestina. Hur får du ihop det?
Om du menar allvar med att de som är pro-Israel är lika fundamentalistiska som Hamas så bör du vara medveten om att du syftar på väldigt många människor och organisationer såsom tex FN, deras medlemmar och stora delar utav befolkningen i dessa medlemsländer.

Förstår du inte nu förstår du nog dessvärre aldrig.

RÄTT. Jag kommer nog aldrig förstå dig. Delvis på grund av ditt bristande språkbruk men också på grund av ditt saknande av logik.

Lycka till.

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 13:24 #

Oj, jag glömde. Du svarade aldrig på hur i hela friden du kan anse eller tro att alla som är för staten Israel hatar muslimer. Det är något av det sjukaste jag hört.
Det kan du väl ändå inte hålla fast vid?? Isåfall skulle, som jag skrev tidigare, FN, med muslimska medlemsländer, vara muslimhatande och isåfall, med andra ord, självhatande och det skulle innebära att du hittat ett svart hål i logiken vilket skulle innebära att vi aldrig existerat.

Ja, bra tänkt, så är det nog. Pffff

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 13:30 #

Linus, jag tror inte att det är någon idé att diskutera mer med dig. Du är uppenbarligen en Öholm-fantast som håller med honom i allt, inte minst när det gäller hans muslimhat.

Utöver det verkar du vara väldigt enkelspårig då du inte kan följa tankekedjor och se bortom det uppenbara. Slutligen är du dåligt bevandrad i svenska språket eftersom du inte förstår skriven svenska alls.

Ha ett bra liv, dock! I will. :)

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 13:42 #

Ok, vi kan inte ändra på varandra eller varandras åsikter så visst måste vi acceptera och respektera varandra. Absolut.

Jag tycker däremot det är synd att du inte kan förmå svara sakligt på mina argument. Istället drar du märkliga slutsatser som jag på nytt måste rätta/ifrågasätta.

"Du är uppenbarligen en Öholm-fantast som håller med honom i allt, inte minst när det gäller hans muslimhat."

Jag är ingen Öholm-fantast, jag håller inte med honom i allt. Jag kan inte svara på din anklagelse om att han skulle hata muslimer men jag tvivlar starkt på att det finns någon substans och riktighet i det påståendet. Jag kan bara säga att jag inte hatar muslimer. Jag umgås och älskar många som mina vänner. Jag förstår inte hur du kan mena att någon av dina falska anklagelser skulle ha uppenbara bevis??

Mitt argument i denna tråden har bara varit att Israelförespråkande inte är samma som muslimhat.
Alla som läser vår diskussion här kommer att märka följande:

1. Du svarar inte sakligt med motargument på ett enda av mina argument.

2. Du drar slutsatser och kommer med anklagelser utan belägg.

3. Du är en bottenlös, mumlande, hjärntvättad stackare.

4. Du är pinsam.

Läs Bibeln, läs Koranen och läs Talmud innan du påstår dig veta något. Muslimer och judar liksom kristna med mig gråter över din och andra svenska "hjältars" ignorans.
Det är å andra sidan trevligt att vi som religioner får ytterliggare något gemensamt; ömkan för sådana som dig.

Guds förlåtelse och välsignelse önskar jag dig.
Lev väl.

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 14:02 #

Ah. DÄR kom religionen in i debatten. Haha. Därmed diskvalificerar du dig själv.

Jag undanber mig dock den förolämpning som du kommer med i din näst sista mening. Men jag får väl svara så att du förstår, du som tror på sagoväsen, tomtar och troll:

Se upp så inte Djävulen och Antikrist kommer och tar dig i dina drömmar ... Muhahaha! :)

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 14:07 #

=)

Mycket moget.
Men å andra sidan har väl ingen någonsin anklagat en uttalad ateist för att vara mogen? Varken mentalt, själsligt eller andligt? Eller vänta... ni kanske inte har själar och andar? Har ni några hjärnor då?

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 14:15 #

Japp. Vi ateister har hjärnor och till skillnad från er vidskepliga, religiösa personer med vanföreställningar använder vi våra hjärnor.

Vi tittar oss omkring i naturen och ser vad som är verkligt. Vi förlitar oss på att vetenskapen berättar för oss hur världen är beskaffad. Vi tror på naturen. Vi tror på människan. Men vi tror också på musik, på konst, på bra litteratur och på andra icke-logiska upplevelser. Upplevelser som berikar livet, utan att på något sätt vara övernaturliga.

Allt det ovanstående använder vi våra hjärnor till.

Berättar gärna hur ni vidskepliga använder era hjärnor när ni dyrkar en fiktiv person som det står om i en gammal bok? När ni dyrkar en fiktiv gud som är avundsjuk och stolt över det, som är småsint, orättvis, hårdhjärtad, maktlysten, hämndlysten, blodtörstig, etnisk rensare, kvinnohatare, homofob, rasist, barnamördare, folkmördare, sonmördare, sjukdomsspridande, storhetsvansinnig, sadomasochistisk översittare? Japp, det är er gud jag pratar om, ni kristna.

Snälla, berätta hur ni använder hjärnan, jag är uppriktigt intresserad. Eller skriver ni kanske under på allt det där? Då är ni åtminstone konsekventa, om än extremt avskyvärda.

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 14:26 #

Människor, som du dyrkar, kan vara allt det du rabblar upp. De kan vara dessa saker i religionens namn men det betyder inte att det stämmer och att varken religionen eller den föreslagna guden förespråkar sådant beteende. För människor kan även ljuga och göra fel, trots att du så blint dyrkar och tror på dessa varelser. Att de menar att de har belägg för sina missgärningar i religionen är djupt beklagkligt och det kan alla djupt troende muslimer, judar och krisna m.fl skriva under på. Vem Gud är kan du läsa om i bibeln. Är du instresserad föreslår jag att du läser den boken. innan dess kan du tyvärr inte yttra dig om vem Gud är för du känner Honom inte. Jag hoppas att du får möta honom någon dag så du själv kan uppleva och förstå att Gud Är.

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 14:34 #

Men, Linus, nu säger du ju emot dig själv. Först säger du att du tror på en gud och sedan att du inte gillar det den guden står för. Nu måste du ta och bestämma dig!

Läs Gamla Testamentet i din Bibel så får du se hur extremt motbjudande din gud är. Precis allt det jag räknar upp finns det exempel på i den boken. Eller vill du hävda att Gamla Testamentet inte gäller? Är det bara Nya som funkar för dig? Inkonsekvent på min ära. Ska man tro på ett sagoväsen, en fiktiv person som det står om i en bok, kan man ju inte blunda för sådana avskyvärda egenskaper.

Du visar för övrigt återigen att du inte kan läsa skriven svenska och förstå vad som där står. När jag skriver att jag tror på människan menar jag givetvis människan som varelse. Det betyder inte att jag tycker om alla människor som lever eller någonsin har levat. Det finns självfallet vissa människor jag avskyr. Som Hitler, Saddam, George W Bush och andra folkmördare.

Jag märker att när vi nu kommer in på dina hjärtefrågor har du inga bra svar längre, utan börjar predika och hålla på istället. Är det det som innebär att "inte använda hjärnan"?

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 14:42 #

Ett förtydligande:

Jag dyrkar som sagt människan, men det finns massa olika människor och jag kan välja vilka människor jag gillar och vilka jag ogillar. Jag har aldrig påstått att jag gillar dem alla.

Du dyrkar en gud, men enligt dig och din vidskepelse finns det bara en gud - och den gestalten är som sagt väldigt motbjudande när det gäller mycket. Du kan ju inte välja att bara dyrka vissa egenskaper hos den guden. Det är ju sannerligen att bedra sig själv.

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 14:45 #

Det är du som inte kommit med ett enda motargument eller svar på mina yttringar i denna diskussionen.
Även om det är intressant att sätta sig in tankesättet hos människor så olika från en själv så har jag tyvärr inte tid mer idag. jag måste leka lite med min son. =)

Ta hand om dig.
Och undvik det förakt du visar prov på här så lever du längre.

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 14:48 #

Jaså, du ger upp nu, när du märker att du inte kan försvara din åsikt? När du märker att du inte kan använda hjärnan; du vet, det där organet du beskyllde mig för att inte vara i besittning av?

Göm dig inte nu, utan besvara mina frågor. Eller klarar inte din vidskepelse av detta, finns det helt enkelt inget försvar av denna?

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 14:51 #

Lyssna på dig själv.
jag svarar på dina frågor när du besvarat de jag ställt tidigare.

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 14:58 #

Men vad vill du ha svar på? Vad har du ställt för frågor?

Okej, vi kan väl börja med ditt felaktiga påstående som svar på mitt korrekta påstående:

"FEL. Muslimerna är inga minoriteter i Israel. Läs på."

Enligt Wikipedia bor det 5,57 miljoner judar i Israel, av 7,37 miljoner invånare. Jag vet att du har läst samma text eftersom du upprepar innehållet rakt av ovan. 5,57 miljoner av 7,37 miljoner är 75 %. Hur är detta inte en majoritet? Hur är inte alla andra automatiskt minoriteter? Lär dig vad orden betyder innan du använder dem.

"FEL. Ingen anser att deras religion hävdar att landet är deras (vad betyder det ens??)."

Vi fortsätter med din favoritsajt. Så här står det på Wikipedia:

"The Land of Israel, known in Hebrew as Eretz Yisrael, has been sacred to the Jewish people since Biblical times. According to the Torah, the Land of Israel was promised to the three Patriarchs of the Jewish people, by God, as their homeland"

Q.E.D.

Mitt påstående:

"Varje förnuftig människa inser att detta är en oerhört svår fråga och att det inte finns någon sida som har rätt i konflikten. Därför är det givetvis bäst om båda staterna kan existera."

Ditt svar:

"FEL. Palestina är inte och har aldrig varit en stat."

Eh. Va? God dag, yxskaft. Vad pratar du om? Nej, Palestina är inte officiellt erkänt som en stat av så många länder (kanske av inget?), men det är ju det de vill bli. Och Palestina har precis lika stor rätt att existera som Israel. Eller nej, du som muslimhatare tycker väl inte det, förstås.

Mitt påstående:

"Om man är pro-Israel visar det att man är lika fundamentalistisk som ärke-religiösa Hamas. Att vara pro-Israel-och-Palestina är - givetvis - det enda rätta för alla."

Ditt svar:

OH SÅ FEL. Du säger till och med emot dig själv i detta påstående. Du säger att det är illa att vara pro-Israel samtidigt som du säger att den enda vettiga är att vara pro-Israel-och-Palestina. Hur får du ihop det?

Här visar du återigen att du inte förstår skriven svenska. Vad tror du att jag menar med "pro-Israel-och-Palestina"? Fundera lite ... Funderat klart? Kan det möjligtvis betyda att man är pro-Israel OCH pro-Palestina? Det vill säga, rent logiskt, för båda staternas rätt till existens? Japp. Precis. Så menade jag. Förstår du nu?

Sådär. Nu har jag svarat på dina "frågor". Nu är det din tur att svara på mina!

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 15:18 #

Till skillnad mot både Linus och Kristoffer har jag faktiskt läst hela bibeln ett par gånger. Det är alls inte särskilt svårt att i andra mosebok hitta åtskilliga anspelningar på att Israel är judarnas förlovade land.

Så visst har Kristoffer rätt när han skriver att åtminstone fundamentalistiska judar anser sig ha stöd i religionen när de gör anspråk på staten Israel.

I övrigt så gillar jag de hårdragna slutsatserna.
Jag har alltid upplevt de allra flesta av Siewert Öholms tillskyndare som antimuslimska, homofobiska abortmotsåndare. Det är faktiskt alls ingenting konstigt med det.

Skrivet av Nikke den 28 februari 2009 kl 15:24 #

Tillbaks från en härlig promenad i vårvädret. =)
Mitt argument har hela tiden varit att Israelförespråkande inte är lika med muslimhat och jag anser att sådana slutsatser är omogna och tråkiga. Öholms beskrivning av till vem den tilltänkta TV-kanalen skulle vända sig till är för mig ett lagom provocerande tilltag och det är tragiskt att du (ni?) inte kan hantera en sådan provokation för vad den är. Det finns faktiskt folk som är emot abort, samkönade äktenskap, politiska attentat. Det finns också folk som är för staten Israel. Har du problem med det? Är du åsiktsfascist? Varför förtalar du annars folk med andra åsikter genom att anklaga dom för muslimhat utan grunder? jag förstår inte hur du kan försvara ett sådan beteende, tyvärr.

För att besvara ditt bemötande av mina argument...

Ok, visst självklart är muslimer en minoritet i Israel i dess bokstavliga betydelse. Och om du inte lägger några andra värden, än att de faktiskt är färre än judarna i landet, bakom påståendet så är vi överens.

Visst säger Torah, liksom Bibeln, att den geografiska plats där Israel ligger är "det förlovade landet" från Gud givet till judarna. Men det är och var ju inte det som anlade FN's godkännande av staten Israel på samma geografiska plats 1947. Det var ju historiska och politiska skäl. Judarna har ju bebott platsen sedan minst 4000 år tillbaks.

Ok, då är vi överens om att Palestina aldrig existerat. Det var nog bara jag som läste följande mening på ett sätt som det inte var tänkt? "Därför är det givetvis bäst om båda staterna kan existera."

Om du menar att både Israel och Palestina har rätt till existens så innebär ju det att du faktiskt är pro-Israel vilket hänleder till mitt ursprunliga argumenterande att man kan vara pro-Israel utan att hata muslimer. Du verkar ju själv vara ett "praktexempel" på detta? Innebär inte det att det mesta du sagt tidigare i denna diskussion är motstridigt ditt sista uttalande?

För att svara på dina frågor kring min och bibelns Gud:

Jag kan inte hitta någonstans i Bibeln där det framgår att Gud är avundsjuk, småsint, orättvis, hårdhjärtad, maktlysten, hämndlysten, blodtörstig, etnisk rensare, kvinnohatare, homofob, rasist, folkmördare, storhetsvansinnig, sadomasochistisk översittare?
Du får gärna peka ut dessa bibelställen.

I övrigt antar jag att du syftar till Guds, via Mose, påtryckningar på Farao att släppa fångenskapen av det judiska folket. Min åsikt är att man har rätt att försvara sig och sitt folk. Farao vägrade släppa judarna ur fångenskap och fick ta konsekvenserna. Jag ser inget orättvist eller fel i det. Krig, med dessa hemska konsekvenser, är tyvärr ibland ofrånkomligt.

Är det någon fråga jag missat nu?
Det blir en del skrivande. =)

ha D

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 17:00 #

Och Nikke,
jag har läst Bibeln och absolut ger Gud, enligt skriften, Israel, det heliga landet, till judarna.

Vad jag menade var att det även finns historiska och politiska skäl till varför landet skall tillhöra judarna.
Det är inte någon slags "religiös komplott".

Skrivet av Linus den 28 februari 2009 kl 17:03 #

"Det finns också folk som är för staten Israel. Har du problem med det?"

Inte det minsta. Jag är alldeles väldigt för staten Israel. Och alldeles väldigt för staten Palestina. Och alldeles väldigt för staten Sverige. Och alldeles väldigt för staten USA. Och alldeles väldigt för staten Frankrike. Och alld... Ja, så kan jag hålla på ett tag. Förstår du vart jag vill komma? Jag är pro-alla länder. Alla länder med egen suveränitet har givetvis rätten att existera. Jag är pro-Kurdistan också, trots att kurderna fortfarande inte har något land. Liksom jag är pro-Palestina.

Det finns givetvis en gräns. Jag är inte pro-Södermanland som eget land, till exempel.

Men du är ju - tyvärr - så inskränkt att du är alldeles väldigt MOT staten Palestina. Eller hur? För varför skulle du annars beteckna dig som pro-Israel? Använder man begreppet pro-Israel betyder det att man menar att man är con-Palestina. Annars är det ingen mening med att använda begreppet alls.

Och eftersom du är con-Palestina gillar du uppenbarligen inte muslimer, eftersom du förnekar dem rätten till ett eget land. Och eftersom du förnekar dem rätten till ett eget land måste det ju ligga något bakom. Om du inte vill beteckna det som hat, hur vill du då karaktärisera det? Allmän islamofobi, kanske?

Angående din motbjudande gud: Läs Gamla testamentet en gång till, så hittar du exempel på precis allt jag pratar om. Och ser du inte detta, ja, då är du dessvärre så indoktrinerad i din sekt, din vidskepelse, att du är förlorad till den för alltid.

"I övrigt antar jag att du syftar till Guds, via Mose, påtryckningar på Farao att släppa fångenskapen av det judiska folket. Min åsikt är att man har rätt att försvara sig och sitt folk. [...]"

Oj. Oj. Oj. Nu pratar du om händelser i en litterär skrift. En bok som inte har någon som helst förankring med verkligheten. Vad värre är, du gör något väldigt, väldigt farligt genom att tolka det som står i boken som sanning och därmed hävda att det gäller i verkliga livet.

Det är PRECIS detta som har skapat alla religionskrig genom årtusendena och det är PRECIS detta som är anledningen till att religion förstör, förpestar och besmittar världen något så otroligt.

Fy fan. Skäms på dig!

Skrivet av Kristoffer den 28 februari 2009 kl 23:00 #

Men du är ju dum i huvudet.

Ena stunden säger du att du är för staten Israel och andra stunden säger du att vara pro-Israel är samma som att hata muslimer. Och vad i hela friden betyder "pro-Israel" om inte "för Israel" och Israel är väl en stat eller? Alltså säger du att du själv hatar muslimer. Idiot.

"Angående din motbjudande gud: Läs Gamla testamentet en gång till, så hittar du exempel på precis allt jag pratar om."

Det är ju väldigt bekvämt för dig att säga så efter att du kastat ur dig osanningar. Men jag hittar iaf inga som helst belägg för dina påståenden i Bibeln.

Enligt dig anklagar du en fiktiv Gud och jag svarar enligt dig med fiktiva motargument. Vad är så galet med det?
Dumhuvud!

För övrigt så håller alla historiker med om att Bibeln i många hänseenden är politiskt korrekt bla i detta fall. Det judiska folket var islavar i Egypten. Huruvida detaljer i berättelsen stämmer kan ju däremot vara objekt för olika trosuppfattningar.

Skit på dig.

Skrivet av Linus den 01 mars 2009 kl 07:51 #

Haha. Vi har fått besök av tryckfelsnissen. jag menar självklart inte att Bibeln är "politiskt" korrekt, det hade varit hemskt om den var det. Nej, det ska stå "att Bibeln i många hänseenden är historisk korrekt"

Skrivet av Linus den 01 mars 2009 kl 07:54 #

Sluta göra dig till åtlöje nu, Linus. Alla skrattar åt dig. För din egen skull är det bäst om du håller tyst nu.

Skrivet av Kristoffer den 01 mars 2009 kl 11:38 #

Alla som läser din blogg menar du, eller??
Kan inte vara många. Du får gärna be dom stämma in i skrivandet isåfall. Men det är kul att se att du återigen inte besvarar min kritik.

Jag inser att det var ett misstag att gå in i en diskussion med en hjälplös representant från Sveriges underutbildade underklass. Jag ska i framtiden rikta min energi mot folk som faktiskt har något att lägga bakom sina uttalanden och inte bara lämnar stinkande högar av oralavföring lite här och där.
Du har iaf fått lära dig lite historia. Själv har jag inte fått ut något av detta försök att föra en vettig konversation med en förståndshandikappad mer än slutsatsen att det inte är lönt att bry sig.

Skrivet av Linus den 01 mars 2009 kl 12:34 #

Linus, innan man ger sig ut på Internet bör man se till att försöka behärska åtminstone de elementära delarna av läskunnighet i svenska språket. Du gör inte det.

Jag tror att du bör ta mamma eller pappa till hjälp och visa dem den här diskussionen. Be dem sedan förklara för dig vad den handlar om och vad det är jag skriver, så kanske det går upp ett litet ljus för dig.

Jag tänker inte önska dig ett bra liv i din mentala villfarelse eftersom det är sådana som du som startar religionskrig, med tanke på de extremt motbjudande åsikter du uppvisat här.

Kryp tillbaka in under din sten istället.

Skrivet av Kristoffer den 01 mars 2009 kl 12:41 #

Skriv gärna en kommentar:
  • HTML: Tillåtet
 
« februari 2012
tiontofr
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
    
       
Idag
 
© Kristoffer